Geisers en borrelende modderpoelen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Femke Spillner - WaarBenJij.nu Geisers en borrelende modderpoelen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Femke Spillner - WaarBenJij.nu

Geisers en borrelende modderpoelen

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

02 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vandaag hebben we Lake Taupo alweer achter ons gelaten en zijn al om 9 uur richting Rotorua vertrokken. Rotorua staat bekend om de vulkanische omgeving en de Maori cultuur. We begonnen de dag dus ook meteen met een bezoek aan Wai-O-Tapu Thermal Wonderland. Hier hebben we als eerste de Lady Knox geiser bezocht, want deze zou om 10.15 weer gaan spuiten. Hoezo gepland?
Ook al hielp het park deze geiser een beetje het was nog steeds grappig om te zien. Al leek het ook wel beetje op de Efteling. We zaten met zijn allen te wachten op de voorstelling.
Na geiser zijn we aan de wandel gegaan en hebben we de route door het gebied gevolgd. Zo kwamen we langs meerdere kraters en vulkanische meren. Elke krater en elk meer had weer zijn eigen kleur of kleuren. Dit was weer het gevolg van de verschillende gassen en metalen die in de grond zitten. Dit zorgde ook voor heerlijk geuren. Vooral de geur van rotte eieren zorgde ervoor dat we even geen eetlust hadden.
Het pronkstuk van dit gebied was the champagne pool, een vulkanisch mineralenmeer met een mooie rode rand, heet borrelend water en een heleboel stoom.
Na Wai-O-Tapu Thermal Wonderland zijn we doorgereden naar onze camping in Rotorua. Volgens de Lonely Planet vlakbij het centrum, in de praktijk, toch handiger om de auto te pakken.

Op de camping geluncht en geprobeerd een keuze te maken uit de dingen die we hier in de omgeving kunnen. Keuzes, keuzes, keuzes! Je krijgt er bijna vakantiestress van.
We besloten dus maar naar de I-site te gaan en de rest van de middag een beetje te relaxen. Lekker een pizza gehaald en toen wat gezwommen en in de hot pools gezeten

• 05 Maart 2010 - 19:59

Simone:

Hallo reizigers!

Vandaag lag er een mooie envelop op de mat. Wat een leuke verrassing van jullie! Echt superleuk. De kaart heeft een mooi plekje gekregen.

Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Gaaf dat jullie de Tongariro crossing hebben gelopen. Bij ons was het elke keer te slecht weer.

En Matthijs: wel blijven eten hoor, want volgens mij heb je weer een paar kilotjes verloren. Als je thuis komt moeten we maar eens bijpraten tijdens een lunch. Kan je gelijk aan het voer ;-)

Heel veel plezier nog en tot ziens!

• 07 Maart 2010 - 15:00

Hallo Woeps en Miag,

Wij hebben jullie kaart gekregen, wat zag de foto er mooi uit!
    Gaaf dat jullie met een helicopter hebben gevlogen!

Onze disco was erg leuk, we hebben lekker gedanst en leuke spelletjes gedaan. Wij waren verkleed als heks, bathman, mega mindy, indiaan, hadden ons haar in rare kleuren en nog veel meer!

Afgelopen vrijdag zijn we ondanks de regen toch de deuren langsgeweest voor Jantje Beton. We hebben heel veel geld opgehaald, vonden het in het begin een beetje spannend maar wel heel leuk!

Nog veel plezier op vakantie!

Groetjes van alle bevers en de beverleiding