Beijing klaar voor de Winterspelen???? - Reisverslag uit Peking, China van Femke Spillner - WaarBenJij.nu Beijing klaar voor de Winterspelen???? - Reisverslag uit Peking, China van Femke Spillner - WaarBenJij.nu

Beijing klaar voor de Winterspelen????

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

14 Maart 2010 | China, Peking

Terwijl Shanghai zich klaar maakt voor de wereld expo, leek het er vandaag een beetje op dat Peking klaar was voor de winterspelen. Het sneeuwde namelijk en niet zo'n klein beetje ook! Er lag een vers pak van 10cm sneeuw toen we vanmiddag in Peking aankwamen

Vanochtend na een heerlijk door Lot verzorgd ontbijtje zijn we met de taxi naar het vliegveld gegaan. Na het gebruikelijke vliegveld hangen, leek het er op dat ons vliegtuig als enige geen vertraging had. dat in tegenstelling tot alle andere vliegtuigen die naar Peking gingen en niet konden vliegen vanwege het slechte weer op Beijing Airport.

Het boarden begon iets later dan normaal, maar we gingen bijna opstijgen. Totdat ze Beijing airport sloten tot nader order. Dit vanwege de hagelbui die er op dat moment boven het vliegveld van Peking hing.

Uiteindelijk zijn we alsnog vertrokken en kwamen we 's middags alsnog in Peking aan. Peking in de sneeuw nog wel, want het sneeuwde flink toen we aankwamen.

In Peking zijn we nog even aan de wandel gegaan. de verboden Stad was akl gesloten, dus zijn we hier omheen gelopen en hebben we een paar mooie foto's vanaf buiten kunnen maken. Op maar het plein van de Hemelse vrede.

Helaas werd het plein echt voor onze neus gesloten. Tja en we zijn hier maar heel gehoorzaam, want je weet maar nooit. Peking is in ieder geval een stuk communistische dan Shanghai. Er is in ieder geval veel machtvertoon op straat.
Nog even langs het plein en Mao gelopen voor een fotosessie en toen weer op naar het hotel om wat te eten.

Onderweg hebben we nog een brede winkelstraat met een bezoekje vereerd. De prijzen zijn hier niet verkeerd.

Nu lekker slapen en dan morgen naar de muur!

Chinezen kunnen trouwens best onbeschoft zijn. Matt's wordt gewoon ronduit uitgelachen en zelfs krullen zijn een bezienswaardigheid....

• 14 Maart 2010 - 18:31

Simone:

Wat gaat jullie reis weer snel! Nu alweer in China. Ander weertje daar ook.

Geniet er nog even van en tot binnenkort.