Reisdagen en Abel Tasman national Park - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Femke Spillner - WaarBenJij.nu Reisdagen en Abel Tasman national Park - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Femke Spillner - WaarBenJij.nu

Reisdagen en Abel Tasman national Park

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Femke

23 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gisteren en eergisteren waren reisdagen. De afstanden die we af moesten leggen waren echter te overzien zodat we onze lunch al konden genieten op de plaats van bestemming. Eergisteren was de eindbestemming Punaikaki. Daar hebben we onszelf getrakteerd op een echt bed in een ‘double room’ (een 2-persoonskamer in een hostel). In dit geval was het een Pipo de clown-wagen met een bed erin. We wilden de volgende ochtend namelijk vroeg vertrekken om bijtijds op de camping aan de rand van het Abel Tasman national park aan te komen omdat we hadden begrepen dat het daar druk kon zijn. Het mooiste aan dit hostel was echter nog wel dat we vanuit onze woonwagen uitzicht hadden op de zee, want het hostel lag pal aan het strand. Eerst hebben we nog de Pancake rocks bezocht die een kilometer bij ons hostel vandaan lagen en die zo heten omdat ze geformeerd zijn als, je raadt het al, stapels pannenkoeken. Een apart gezicht, en met het opspattende water nog best spectaculair ook. Daarna in het winkeltje een prachtig mooi kettinkje gekocht voor Femke (alvast voor d’r verjaardag). Het staat echt heel erg mooi, alsof het speciaal voor haar gemaakt is. Het kettinkje is helaas de volgende dag al gebroken, buiten Femke d’r schuld om laat ze weten die er heel voorzichtig mee is geweest. Het hangertje is gelukkig niet verloren of beschadigd, dus we gaan thuis gewoon op zoek naar een nieuw kettinkje voor de hanger. Voor mezelf heb ik manchetknopen gekocht van Nieuw Zeelandse dollarcenten. Daarna terug naar ons hostel om voor onze woonwagen in het zonnetje een beetje te lezen en te drinken uit een kokosnoot die we die dag hadden gekocht. Toen alle kokosmelk op was heb ik de kokosnoot kapotgeslagen met wat keien van het strand en hebben we lekker kokosnoot gegeten. Daarna gevulde paprika’s uit de oven gemaakt, een Sonja Bakker recept, dus verantwoord, maar dan wel één die zowaar lekker is.’s Avonds werden we nog getrakteerd op een prachtige zonsondergang in de zee en zijn we bijtijds naar bed gegaan.

De volgende ochtend vroeg weer op, lekker ontbeten en rond 8.00 uur al vertrokken, voor de ‘drukte’ uit. Zo kwamen we de eerste paar uur bijna geen auto’s op onze weghelft tegen zodat het lekker doorreed. (Doordat er maar één rijbaan per richting is en de wegen nogal kronkelig zijn kan het even duren voordat je de kans krijgt een langzame camper in te halen.) Daardoor kwamen we weer voor lunchtijd aan bij het Abel Tasman national park en waren we op tijd om een mooi plekje op de camping uit te zoeken voor de komende twee nachten. Voor de middag direct een scenic boat tour met de watertaxi geboekt. Zo scenic was de tour echter niet, de boot ging namelijk vooral erg snel met een buitenboordmotor van 225 pk. Maar goed, we hebben wel alle baaien gezien die op de route lagen en de zeehondenkolonie die hier op een eiland voor de kust ligt. Omdat er vanaf de laatste stop geen plek meer op de boot was moesten we noodgedwongen een uur overbruggen in een prachtige baai met goudgeel strand en helder blauw water. Helemaal geen probleem. ’s Avonds pannenkoeken gegeten. Door de mix hier zit een enorme hoeveelheid suiker, dus maar geen kasspannenkoeken gemaakt. Wel weer lekker gegeten.

Vandaag zijn we weer met de watertaxi gegaan. Je bent als je het park wilt bezoeken op de watertaxi aangewezen omdat je er met de auto niet in mag. We zijn bij Barker Bay van boord gegaan en hebben de Coast Track gelopen naar Torrent Bay. Een erg mooie wandeling van een kleine 8 kilometer. Omdat we de laatste boot terug geboekt hadden, hadden we in Torrent Bay nog een kleine twee uur om op het strand te liggen, een boekje te lezen en lekker te zwemmen.

Vanavond met wat andere Nederlanders hier op de camping gezellig aan de koffie gezeten en alle elektrische apparaten weer opgeladen voor morgen. Nu nog even dit verslag en wat foto’s plaatsen en dan lekker naar bed. Femke ligt inmiddels al in ons tentje d’r boek uit te lezen. Morgen weer zo’n 250 km rijden, dan naar Kaikoura aan de oostkust waar we wat walvissen hopen te zien voordat we de oversteek maken naar het noordereiland.

• 23 Februari 2010 - 14:28

Nikki Van Dun:

Hoi Femke!

Wat een prachtige foto's en leuke verhalen! Super om jullie reis zo te volgen! Leuke foto trouwens die je naar Ilse had gestuurd van jou en Ton! Grappig hoe klein het wereldje kan zijn!
    Geniet er nog van he!

Groetjes Nikki

• 23 Februari 2010 - 16:38

Yvon :

Wat is het allemaal prachtig zeg. Wat een bofkonten zijn jullie dat je zulke mooie dingen ziet en meemaakt. Erg mooi allemaal en leuk dat wij zo mee kunnen genieten.
    groetjes Yvon.

• 25 Februari 2010 - 10:57

Zusje:

whoehoe mooie plekjes daar zeg! jullie hotelkamer was wel gaaf zeg! leuk leuk leuk
    doeii kus