(Pech) vogel? - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Femke Spillner - WaarBenJij.nu (Pech) vogel? - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Femke Spillner - WaarBenJij.nu

(Pech) vogel?

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

19 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

In Wanaka hebben we besloten om een keer een rustig avondje te houden (Matt’s het reisverslag bijwerken en Fem lekker in een boek verzonken). Foto’s maken van de omgevingen een wandeling rondom het meer kwamen de volgende dag wel.
Niet dus! De weergoden hadden besloten om mist en regen over Wanaka uit te storten. Helaas geen foto’s van Wanaka en omgeving en al helemaal geen wandeling.

Snel alles in de auto gegooid en op naar Fox Glacier of Franz Josef aan de westkust van Nieuw-Zeeland.

In tegenstelling tot de eerdere dagen zijn we vandaag in een ruk naar Fox Glacier gereden. Er waren ongetwijfeld hele mooie wandelingen en uitkijkpunten onderweg, maar deze waren vooral verhuld met nevel, mist of regen. Tja, het is hier bijna herfst, dus je kan niet altijd geluk hebben met het weer. Toen we de kust bereikt hadden (vlak voor Fox Glacier) zijn we wel even gestopt om de Tasmaanse zee te bewonderen. Zag er weer indrukwekkend uit.
Vervolgens op naar Fox Glacier en Franz Josef. Om een lang verhaal kort te houden: Na ruim twee en half uur in de regen te hebben gezocht en heen en weer gependeld te hebben tussen Fox Glacier en Franz Josef, hebben we onze tent droog kunnen opzetten op de eerst bezochte camping in Fox Glacier.

Daar zijn we meteen op zoek gegaan informatie over het bezoeken van een van de gletsjers. Voor de rest een relax avondje gehouden en onze planning omgegooid omdat we niet de volgende dag (vandaag dus) de berg op konden.

Vandaag zijn we naar Okarito geweest, een klein plaatsje net voorbij Franz Josef met een lagoon waar veel vogels te bewonderen zijn. Hier zouden we met een nature tour maken en met een boot de lagoon opgaan. We zijn ook het water opgegaan. We hadden zelfs een privétour! Helaas gooide het weer, en dan dit keer vooral de wind roet in het eten, net nadat we vertrokken waren stak de voorspelde wind op. De tour werd afgebroken en we gingen bijna direct weer terug naar waar we begonnen waren. Helaas dus weinig vogels kunnen bewonderen. Behalve de Nederlandse pechvogel dan.
Dan maar een wandeling naar het uitkijkpunt over de lagoon van Okarito gemaakt. Was weer prachtig en goed voor de spieren!

Vervolgens naar Franz Josef gereden voor een lekker lunch en een wandeling naar de Franz Josef zelf ( de gletsjer dus). Wel imposant hoor zo’n gletsjer.

Morgen gaan we een heli-hike doen op de Fox Glacier. Hopelijk is het dan weer lekker weer en is alle mist opgetrokken!

• 19 Februari 2010 - 11:08

Leen:

Een heli-hike! Mooi hoor. Hadden jullie al eens in een helicopter gezeten eigenlijk? Dan hoef je dat niet meer in Coromandel te doen.
    Niet te hard naar beneden scheuren hè!

• 19 Februari 2010 - 15:44

Mirjam Dekker:

Wat een geweldig land is Nieuw-Zeeland zeg! Ik geniet van een flinke afstand mee door jullie reisverslagen en prachtige foto´s. Nog heel veel plezier de komende tijd.

• 19 Februari 2010 - 16:34

Simone:

Hoi Mats & Femke,
    Ik heb jullie site ook gevonden! Wat ziet het er goed uit zeg. Mooie foto's. Het roept weer veel herinneringen op van ons avontuur in Nieuw-Zeeland. Bij de gletsjers hadden wij ook k&^^t weer. Wel bikkels zeg dat jullie het nog volhouden met de tent.
    Nog even een wetenswaardheidje voor jullie daar: ik heb vandaag m'n verdediging gehad. Ben geslaagd met een 7,5! Matthijs nog bedankt voor je bijdrage.

Heel veel plezier daar en ik blijf jullie volgen.

Groetjes,

Simone