Nieuw attractie in Shanghai: Matthijs - Reisverslag uit Shanghai, China van Femke Spillner - WaarBenJij.nu Nieuw attractie in Shanghai: Matthijs - Reisverslag uit Shanghai, China van Femke Spillner - WaarBenJij.nu

Nieuw attractie in Shanghai: Matthijs

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

13 Maart 2010 | China, Shanghai

Ja, we zijn vanochtend vroeg alweer aangekomen in Shanghai!
Vreemd hoor om weer in zo'n grote stad en in zo'n groot land te zijn.

Na een goede vlucht (met een ontbijtje om 4 uur Chinese tijd) kwamen we iets voor zevenen al in China aan. Gelukkig werd ons vliegtuig niet onderworpen aan een healthcheck en konden vrij snel door de douane en zo.

We waren zo snel dat Lot nog niet was gearriveerd met het gebak!Na wat zoeken, zagen we haar in eens vlakbij staan.

Met de taxi naar het appartement van Lotte en Michelle (Lotte's huisgenoot) en daar even lekker bijgekletst!

Ondertussen had Matthijs alweer de eerste ohh's, ahhs en verbaasde en verwonderde blikken alweer binnen. De Chinezen doen daar niet moeilijk over. Ze zeggen gewoon wat ze denken of roepen het uit van verbazing. Tijdens het bezoekje aan Yu Yuan Garden ( Toeristische, oude gedeelte van Shanghai) hadden Matt's en ik opeens +/- 30 Chinezen met fototoestel om ons heen. Het leek wel alsof we op een rode loper terecht waren gekomen. Best grappig!

Lot heeft ons vandaag alweer heel wat van Shanghai laten zien. Na een lekker ontbijtje zijn we naar de Fabric Market gegaan. Hier kan je kleding op maat laten maken. in het hele gebouw kon je kleding bestellen en op maat laten maken. Van een pak tot een jurkje en van broek tot een sjaal. Echt alles kon je laten maken.

Vervolgens even een chinees theetje bij het cafeetje aan de overkant van de straat gedronken en toen op naar Yu Yuan Garden.

In/Om Yu Yuan Garden kan je dus echt heeeeeeeeel veel verschillende dingen kopen. Bedenk maar iets waaraan het labeltje Made in China hangt en je vindt het hier.
Na de eerder genoemde fotoshoot en een Chinese lekkernij, zijn we alweer naar een restaurant op zoek gegaan en hebben Matt's en ik echt Chinees gegeten (gelukkig hadden we al geoefend met de stokjes)

hieronder even een paar foto's die we vandaag gemaakt hebben.

• 14 Maart 2010 - 12:26

Leen:

En, hebben jullie ook al maatkleding laten maken? Of is het geld op? Dat zou jammer zijn van zo'n unieke kans op goede en goedkope maatpakken, voor hem en haar.
    Staat toevallig deze week een heel stuks over de Chinese muur in het AD. Meest toeristisch: Badaling, dus te vermijden. Authentieker: Mutianyu. Mooi, maar door de regering geschrapt als toeristische attractie (maar kan je nog wel naar toe) Huangpu, startpunt Zhuangdaokou. Spectaculair, met ruigetocht van 5 uur: Simatai.
    Maar waarschijnlijk weten jullie dat allemaal al.
    Veel plezier verder.