dag 2 en een deel van 3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Femke Spillner - WaarBenJij.nu dag 2 en een deel van 3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Femke Spillner - WaarBenJij.nu

dag 2 en een deel van 3

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

23 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

22 juli 2008, het vervolg

Hoi

Weer evn een update van onze belevenissen op de jamboree.
Zoalsa als verteld zijn we gosteren op het subkamp begonnen met een spel waarbij de scouts naar elkaar bercihtenen konden sturen. Sommeige padvindsters zijn hier druk mee bezig geweest en hebben veel briefjes naar elkaar en nieuwe vrienden en vriendinnen gestuurd.\

’s mddags zijn we een spel begonnen waarbij je iemand met een bepald nummer moest opzoeken.en deze stiekem moest benaderen. Wanneer niemand dat zag, dan kreeg je het nummer van deze persoon. Zo kan dit spel de rest van de jamboree doorgaan!

De avondmaaltijd hebben we bij elkaar verzameld, door tijdens het internationale buffet bij alle troepen op het subkamp te gaan eten. Wat hebben we zoals gegeten?
Mexicaanse tortilla’s, bonen en snoepjes
Zeeuwse spek-capucijnenschotel
Turkse couscous, turks fruit
Paarse pannenkoeken
Frikandellen\
Huzarensalade en gewone salade
Schotse pasteitjes (of waren het toch engelse?)
Rijstballetjes uit Hong Kong
En natuurlijk de lekkerste poffertjes en wentelteefjes

De poffertjes en wentelteefjes waren niet aan te slepen, maar wel een groot succes! Alleen dachten sommige buitenlandse scouts dat opnze blokjes boter blokjes kaas waren. Dit gaf leuke effecten en gezichten!

Na de afwas hebben we ons letterlijk en figuurlijk onszelf in oranje gestoken. Met oranje T-shirts, Boa’s,. Bloemenkransen en natuurlijk oranje haren gingen we met zijn allen naar het Scouts got talent en de the orange Party.

Scouts hebben talent hoor. We hebben allerlei optreden gezien. Er weer muziek gespeeld, er waren acrobaten, guus meeuwis in spe was er, de limburgers lieten hun aal horen, Con-fu uit hong en natuurlijk een opterden van Erwin Hollestein en Irene van de R/s met een muzikaal intermezzo met gitaar en harp.

Tussendoor was het feesten in de deelnemersbar. Hier was de Orange party met echte hollandse en carnavalsmuziek!

Daarna moe en voldaan naar bed. Want vanochtend begon om 8.00 uur de hike!

Hikes

Op dit moment zijn de dames aan het lopen en steppen. We hebben gisteravond de tickets gekregen voor de Hikes. We hebben tickets voor de Bright Future Hike en voor de Step into de Future Hike gekregen.

De bright future hike staat in het teken van het onmoeten van een viertal personen die in de toekomst leven. Ze schijnen zich vooral hun fantasie te moeten gebruiken. Dus wij als leiding zijn benieuwd. Deze ronde, Ronde Blue, met Rowie, Frances, Lisanne, Christel en Jorina, werden na het openingsfilmpje meteen gekoppeld aan een patrouille met Verkenners. Dus als het goed is zijn er vanavond weer een aantal vrienden bij

De dames van de step into the future gaan lopend en steppend ( met een liter drinken op hun rug) de toekomst tegemoet.. Het eerste gedeelte mochten de meiden van Ronde Yellow lopen.

Als leiding zijn we ondertussen bezig geweest met het opruimen en aankleden van het terrein. Ook zijn we beziggeweest met het maken en uitvoeren van de stafaward ( die we natuurlijk verdienen!). We hebben een roze olifant gekleid, werden meeten gintervieuwd voor de kampkrant (De media houdt van sint Joris) en weten nu hoe we My Future, My Fantasy in 5 verschillende talen wordt geschreven!

Vanavond is er een lovematchspel, waarbij de scouts van het subkamp de vrijgezelle leiding kan laten koppelen in een show.

Later meer!

De PV-leiding

• 23 Juli 2008 - 21:47

Sean, Pierce, Daniel:

en miss Moneypenny,
    Laten via Orrekiedor weten dat ze met jullie meeleven, bovenstaand bericht in messenger scherm overgebracht en aldaar voorgelezen aan de welpenleiding.