Rijden Jamboree - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Femke Spillner - WaarBenJij.nu Rijden Jamboree - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Femke Spillner - WaarBenJij.nu

Rijden Jamboree

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

15 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Beste (ouders van) Jamboreegangers!

Iets later dan gepland, maar hierbij dan eindelijk meer informatie over het rijden- van en naar de Jamboree. Houd woeps.waarbenij.nu goed in de gaten voor het laatste nieuws.
We verzamelen maandag om 9.30 uur bij het clubhuis en laden dan de vrachtwagen gezamenlijk in. We laden ook de persoonlijke bagage in, omdat je anders vanaf de poort van het terrein met je bagage moet sjouwen.
Pak je bagage dus goed in. In tassen die je makkelijk kunt dragen en zonder al te veel loshangende spullen. Let er wel op. Je moet je bagage zelf sjouwen. ( kan ook in gedeelten)

Na het inladen van alle bagage vertrekken we naar het kampterrein. Hier mogen we tussen 11:00 en 13:00 aankomen

Ik heb getracht op basis van de opgegeven wensen een auto-indeling te maken. Hieronder staat deze verdeling.

Heen

• Ouders van Carlijn met Carlijn en Milou
• Ouders van Iris met Iris, Suzanne en Christel
• Ouders van Michelle met Michelle, Lisanne en Frances
• Jorina wordt eerder opgehaald

Voor de terugweg verzoeken we de ouders die rijden om 12.00 uur aanwezig te zijn op het kampterrein.

Lees allen aub ook de onderstaande informatie van de organisatie door over de aankomst en vertrek. de route beschrijving is al eerder op deze site geplaatst.
==============================

Aankomst:
Dit volgens het principe : kus en zwaai, dus de auto dient direct weer te vertrekken.
Het is niet de bedoeling dat de ouders/verzorgers/brengers uitgebreid meelopen het kamp op. Het is noodzakelijk dat alle auto's zo snel mogelijk weer van het terrein af zijn, want er zijn nog 3.499 scouts die ook het terrein op willen Sanitaire stops zijn dan ook niet mogelijk, dus vooraf even langs het tankstation...

Bussen, vrachtwagens en touringcars lossen hun bagage op de Jamboree Boulevard (de landingsbaan, middenop het terrein.)

Deelnemers welke individueel in auto’s komen dienen hun bagage te dragen vanaf het begin van het terrein. (hoe minder auto’s op het terrein, hoe veiliger). Alle auto’s komen vanaf de weg naast het spoor.

Vertrek:
Zorg dan dat je klaar staat met je groep op de Jamboree Boulevard. Daar zullen de auto's van de groepen die klaar staan naar toe worden geleid.
Ophalers: kom niet eerder dan afgesproken, ga gerust ergens nog even koffiedrinken, want de ruimte op het terrein is beperkt. Dit voorkomt opstoppingen.

Qua tijden probeer hetzelfde als bij aankomst: 09:00 - 11:00 Zuid, 11:00 - 13:00 midden en 13:00 - 15:00 noord. Ook dan hebben we weer een mooie spreiding, en dat komt de doorstroming (lees: wachten, opstoppingen, fileleed etc) ten goede.

Tips:
Als het weer warmer wordt dan 25' C zorg dan voor voldoende drinken in de auto en een petje/cap. Op het terrein zelf zijn voldoende gelegenheden tot "ontlasten", maar een sanitaire stop voor de wegbrengers met alleen scouts en rugzakken zit er niet in, dus als u van ver komt, plan een stop in bij een tankstation of restaurant. Kunt u ook nog even iets drinken voor als het warm is.
Mocht het weer erg tegenzitten en is het nattig, neem een poncho mee (blokker, 1 euro) en een grote vuilniszak of zo voor je rugtas. Niets zo vervelend als een natte slaapzak de eerste nacht!