Relaxt dagje - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Femke Spillner - WaarBenJij.nu Relaxt dagje - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Femke Spillner - WaarBenJij.nu

Relaxt dagje

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

23 Februari 2016 | Australië, Byron Bay

De ochtend eens lekker relax begonnen met een lekker ontbijtje bij hetzelfde zaakje als waar we de avond ervoor gegeten hadden. Lekker bakkie cappuccino, bananabread, lekkere toast en een bakkie. Kortom een goed begin van de dag. Tijdens het ontbijt de planning maar weer eens besproken. Zouden we wel of niet een surflesje doen? Het resulteerde in een te lange lijst met dingen die we wilde doen. Helemaal omdat relaxen op het strand bovenaan het lijstje stond. Eerste prioriteit was dus een bikini voor Femke scoren en daarna lekker naar het strand.
En ja hoor voor de bikini zijn we geslaagd, dus konden we na een heerlijke lunch met echt brood van het ontbijtzaakje, op naar het strand.
Op het strand kon mijn witte buik na jaren ook weer eens wat bijkleuren. Dus lekker op een handdoekje op het strand gelegen. Boekje erbij en de relaxmodus staat aan. Precies wat we nodig hadden.
Tussendoor hebben we nog even met de golven gespeeld of eigenlijk hebben de golven met ons gespeeld. Heel gaaf om te voelen en te zien wat er kracht er in de zee en de golven zitten. Je werd zo weer een paar meter verder afgezet. Matthijs is het nog gelukt om door de branding te komen. Zo heeft hij zich nog een tijdje door de grote golven mee laten voeren. Om uiteindelijk toch ook door een golf teruggegooid te worden. Natuurlijk werd hij daarbij eerste een aantal keer om zijn as gedraaid, zodat het oriëntatiegevoel volledig weg is.

Na een lange douche onder de buitendouche en een tweede douchebeurt onder de normale douche waren we weer schoon genoeg om wat te eten te halen. Het duurde alleen maar iets langer voor we gingen, want we raakten met onze Engelse buren aan de praat. Over de camper die zij hadden, of het beviel om met een tentje te reizen en welke steden, gebieden en landen nog op de planning stonden. Matthijs heeft meteen het oudste zoontje van twee vermaakt met onze “haaienfilmpjes”. Uiteindelijk na een gezellig gesprek, alsnog naar het dorp (lees: de straten naast de camping) gelopen om iets te eten te scoren. Zo belandden we bij een zaakje waar een heerlijk falafalschotel op hebben. Toch maar even gaan zitten in plaats van afhalen.

Het avondmaaltijd hebben we er vervolgens weer netjes afgelopen met een wandeling langs de boulevard. Zo zagen we meteen dat de liqourstore goede zaken doet. Veel jongeren/ backpackers zaten met hun net gekochte drank in het parkje net achter de duinen. Gezellig bedoening.

Zelf hebben we avond met een biertje en Baileys afgesloten bij een café met uitzicht op het strand. Er was een open–mic avond. Verschillende “ artiesten, veelal met gitaar of piano traden op. Lekker relaxte afsluiting van een relaxte dag. Niet alles op ons “ ik wil vandaag graag….lijstje” was afgestreept, maar dat deert niet. Het belangrijkste was namelijk wel aangevinkt” een relaxte dag hebben