Wandelen en op naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Femke Spillner - WaarBenJij.nu Wandelen en op naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Femke Spillner - WaarBenJij.nu

Wandelen en op naar Byron Bay

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

22 Februari 2016 | Australië, Byron Bay

’s Ochtends vroeg net na het wakker worden de tent opengeritst om te kijken of onze grote vrienden nog op het veld aan het rond huppen waren. Helaas bleef het beperkt door roodborstje met een gele borst en kalkoenen ( of kalkoenachtig beest wat je overla tegenkomt. Even lekker gegeten en toen de tent weer opklapt, zodat we nog een mooie wandeling konden maken voor ons vertrek naar Byron Bay. Het plan was om naar de Elabana Waterfall te lopen en daar te kijken of de we boxx wandeling er nog aan zouden plakken. Dat laatste hebben we dus gedaan en geweten. Uiteindelijk zo’n 12 kilometer door het woud gelopen. Het was een pracht wandeling, het eerste stuk was goed te doen. Oke we waren aan het dalen, dus dat gaat over het algemeen vrij vlot. Het tweede stuk was uitdagend vanwege de smalle paadjes, de glibberige stenen en de steile afgronden naast de smalle paadjes. Het laatste stuk was pittig. Een lange klim om precies te zijn met een heleboel bochten. Maar ondanks het laatste stuk was de wandeling meer dan de moeite waard.

Onderweg 4 watervallen en vele mooie bomen, planten en uitkijkpunten bekeken., Bij twee van de watervallen nog zoetwaterkreeften gezien. Heel gaaf om die beesten door het water en over de rotsten te zien bewegen. Aparte kleur ook dat blauw met geel. Matt’s heeft onderweg nog een wallaby gespot. De slangen vluchtten gelukkig voor ons., maar de vogels, vlinders en hagedissen waren weer gewoon present. Aan het eind van de wandeling waren we flink afgepeigerd en bezweet.

Na, de wandeling ( en een opfris en lunchmomentje), iets later dan gepland, 14.00 uur namelijk, zijn we naar Byron Bay vertrokken. We mochten natuurlijk eerst weer genieten van een spannende rit de berg af. Gelukkig viel het aantal tegenliggers mee en waren we zo weer aan de voet van de berg. Vanuit daar zijn we richting de M1 gegaan, om zo snel mogelijk naar Byron Bay te gaan.

In Byron Bay, was de eerste camping volledig vol toen we aankwamen. Bij de camping waar we eigenlijk op weg waren, was gelukkig nog wel plek ( al was het naast de prullenbak)
Weer even ons tentje opgezet,. een douche gepakt, want dat was wel nodig na vanochtend en toen even door dorpje gelopen. De sfeer was lekker relaxt. Allemaal barretjes, restaurantjes en kleine winkeltjes met surfspullen. En vaak ook live muziek bij de restaurantjes. Zelf een goed plekje gevonden bij een restaurantje. Even wat gegeten en een lekker cocktail gedronken voor we weer ons tentje in kropen.