Reisdagje naar Noosa - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Femke Spillner - WaarBenJij.nu Reisdagje naar Noosa - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Femke Spillner - WaarBenJij.nu

Reisdagje naar Noosa

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

17 Februari 2016 | Australië, Noosaville

Vandaag was weer een typische reisdag. Vanochtend de spullen weer gedeeltelijk ingepakt en voor de verandering weer een taxi genomen. Dit keer naar het vliegveld. Eindelijk krijgen we onze huurauto. Heel fijn, want dat betekent dat we alle kampeerspullen gaan gebruiken en we onze tassen niet meer mee hoeven te zeulen. We maken van de achterbak, weer een rijdende kledingkast voor twee personen. De achterbank is een kampeerwinkel en supermarkt in een. Kunnen we weer makkelijk bij onze spullen!

Zoals je misschien al merkt, we hebben er naar uitgekeken. Het werd dus een halve ochtend op het vliegveld hangen vandaag. We moesten namelijk ook nog de tolpassen voor Queensland en New South Wales regelen. Helaas duurde dat iets langer dan gepland. Daardoor wel weer een nieuw drankje van Bundaberg ontdekt, namelijk de ananas en kokosnoot variant! Heerlijk voor een kokosnootverslaafde, een alcoholvrije dorstlessende pina colada.

uiteindelijk konden we rond het middaguur richting de supermarkt om inkopen te doen. Matthijs kwam daar er achter dat de prijzen in Australië heel anders zijn dan in Nederland. Ach we hadden het toch echt nodig.
Na het shoppen was het door richting Noosa en de Noosa- Everglades. Het werd een middagje rijden over de Bruce Highway. Onderweg nog wat vragen beantwoord, want die staan langs de kant van de weg om je bij de les te houden. Helaas geen van de vragen goed!.
Vlakbij Noosa nog naar een uitkijkpunt gegaan. Vanaf dat punt konden we mooi zien hoe het rivier door het gebied loopt en welke meren/ wateren er allemaal zijn. Later hoorde we bij de VVV dat het ook een mooi punt is om de zonsondergang te zien.
Nu zijn we in Noosa, waar we een mooi plekje aan de oever van de Noosa rivier met aan de ene kant zicht op de zee en aan de andere kant zicht op de jachthaven. Echt heel vervelend. Vanaf onze kampeerplek konden we ook een mooie zonsondergang zien ;-) .
Zo lekker onze slaapzakken in en dan morgen vroeg op voor een wandeling door het nationale park en een tochtje in een kajak. O, en misschien nog shoppen en ook de reis moet weer verder gepland worden. Kortom we vervelen ons niet!

• 19 Februari 2016 - 07:48

Mirjam:

Super om je verslagen te lezen jullie hebben al veel gezien en gedaan heel veel plezier nog en genieten! !

Tags: Noosa, Australie