Zon, zee, zand en meer ( koraal bijvoorbeeld) - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Femke Spillner - WaarBenJij.nu Zon, zee, zand en meer ( koraal bijvoorbeeld) - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Femke Spillner - WaarBenJij.nu

Zon, zee, zand en meer ( koraal bijvoorbeeld)

Blijf op de hoogte en volg Femke

15 Februari 2016 | Australië, Fraser Island

na flink wat pogingen is het dan eindelijk gelukt. ik ben weer ingelogd bij woeps.waarbenjij.nu. Vanaf nu hopen we dan ook weer regelmatig reisverslagen online bezetten.
laat ik beginnen met een kort samenvatting van al onze belevenissen tot nu toe:
in Hong kong hebben we mogen genieten van de parade en het vuurwerk tijdens Chinees Nieuwjaar. Ook hebben we een wandeling door de stad gemaakt en zijn we zo op meters hoge roltrappen beland, hebben we de star ferry genomen (m ooi uitzicht op de stad) en zijn we ook in een steil trammetje naar een heuveltop gegaan ( wederom mooi uitzicht op de stad)

In Australie hebben we in inmiddels al aardig wat gedaan. De wekker staat gemiddeld op 5.15, zodat we op tijd zijn voor onze volgende activiteit.
De eerste dagen stonden in teken van reizen. Kwamen om 23.45 aan in Brisbane en om 10.00 checkte we alweer in voor een treinreis naar Hervey Bay.
Vanuit Hervey Bay hebben we een een onvergetelijke trip naar Lady elliot gemaakt. Een eiland voor de kust waar je vanaf het strand het koraal al kan bekijken. Op lady Elliot hebben we meerdere keren gesnorkeld, met schildpadden gezwommen, 'nachts een schildpad (mogelijk eiereen zien leggen en toen) weer naar zee zien gaan, onze eerste proefduik gemaakt en nog veel meer.
De duik was een uitdaging, maar wel een een geslaagde uitdaging. we hebben met drie verschillende soorten haaien gezwommen, meerdere vis- en koraalsoorten gezien en wederom een schildpad van dichtbij kunnen bekijken.
Inmiddels zijn we op Fraser Island. Vandaag dus met een 4X4 door het zand en over het strand gecrosst. Morgen vroeg op om de rest van het eiland te bekijken!