Sightseeing in de Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Femke Spillner - WaarBenJij.nu Sightseeing in de Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Femke Spillner - WaarBenJij.nu

Sightseeing in de Blue Mountains

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

26 Februari 2016 | Australië, Katoomba

’s ochtends ( na de was te hebben gedaan) om 10.00 uur naar Scenic World gegaan. We kwamen ongeveer tegelijkertijd aan met de bussen vol chinezen, waar dit “pretpark” met mooie uitzichten vooral voor gebouwd is. Best grappig, maar vooral heel toeristisch. We konden in ieder geval wel genieten van de mooi vergezichten en uitzichten over de Blue Mountains, met haar regenwoud en o.a. de Three Sisters.
We namen als eerste de kabelbaan naar de basis van het park voor een uur durende wandeling door de het regenwoud. Wederom hebben we kunnen genieten van al het moois van het regenwoud; dus mooie bomen en planten en veel geluiden van dieren. Onderweg zagen we ook nog onderdelen liggen van de mijnbouw, die hier jaren geleden was.

Na de wandeling zijn we met de kabelbaan terug naar boven gegaan en hebben we het kabeltrammetje naar beneden genomen. Volgens de een de steilste kabeltram van de wereld, volgens de ander de steilste van het zuidelijk halfrond. In ieder geval steil, namelijk een hoek vab 55 graden! je kom het in het trammetje zelf bijstellen door de zitting van je bankje te kantelen. Je kon het dus nog spannender of iets relaxter voor jezelf maken. Het was een leuk retourtje met tram.
Na het trammetje, hebben we even de lunch erbij gepakt, voor we met een gondel (met een glazen bodem) over de vallei naar de overkant zijn gegaan. Onderweg weer kunnen we genieten van het uitzicht op de Katoomba falls en de Tree Sisters. De waterval hebben we even later vanaf een lager punt bewonderd onder het genot van onze boterhammetjes.

Na de lunch toch maar snel naar de camping gegaan om de was binnen te halen, want donkere wolken pakten samen boven de Blue Mountains. En onze net gewassen slaapzakken ( die we ook thuis hadden kunnen laten gezien de hitte) hingen nog buiten.
Nu we toch weer op de camping waren, even de tijd genomen voor een powernap.

Om 16.00 uur toch nog even richting een aantal uitkijkpunten in de omgeving gegaan. Zo konden we weer genieteen van o.a, een mooie waterval voordat we naar de Woolworths gingen voor het avondeten.

’s Avonds stond in teken het uitmesten van de auto. Alle spullen moesten weer ingepakt worden in tassen, zodat we morgen snel en gemakkelijk de auto kunnen inleveren. Ook hebben we nog gezellig nog wat zitten kletsen met onze Duitse buren en zijn er weer wat foto’s uitgezocht. Aan het eind van de avond, zagen we dat de groep jongeren aan de andere tafel in de keuken Scouts waren. Tja, en dan raak je al snel aan praat. Dus ook nog even wat scoutingervaringen uitgewisseld. Jaloers makend hoor de activiteiten die de scouts hier kunnen ondernemen,